Een belangrijke fase in een reorganisatie is het opleveren van een Organisatie- en Formatierapport (O&F-rapport). Het O&F-rapport geeft inzicht in hoe de nieuwe organisatie gaat werken, wat de gevolgen zijn voor de medewerkers en hoe die consequenties worden opgevangen.
Het O&F-rapport is de basis voor de OR om zijn advies te geven over de reorganisatie van het bedrijf. Aangezien de uitvoering van het O&F-rapport rechtspositionele gevolgen voor medewerkers met zich mee kan brengen, is zorgvuldigheid in de advisering van groot belang.
Maar, wat is eigenlijk een O&F-rapport, waarom is het een belangrijk document en waar moet de OR op letten als hij gaat adviseren?
Tijdens de praktijkbijeenkomst ‘Wat & Hoe Organisatie- en Formatierapport’ worden de belangrijkste aspecten van de O&F-fase gepresenteerd en toegelicht. Natuurlijk wordt ook ingegaan op vragen die leven. De bedoeling is dat de deelnemers aan deze bijeenkomst kennis en inzicht opdoen over:
Deze praktijkbijeenkomst is bedoeld voor Ondernemingsraden die zich goed willen voorbereiden op de O&F-fase en hun kennis en inzicht op dit gebied willen vergroten.
Cindy Fornari, 06-42093276, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.